RETURER & BYTEN

VAD HAR NI FÖR RETURPOLICY?
Från och med att du mottagit din beställning har du 14 dagar returrätt. För godkänd retur måste alla produkter vara i samma skick som när de erhölls av dig. Returnerade produkter accepteras om de inte är använda, tvättade eller hanterats vårdslöst. Samtliga prislappar, etiketter, bilagor och originalförpackningar ska sitta kvar och skickas med. BABYBASE är inte ansvariga för returer till dess att de inkommit till vårt lager. Vänligen spara därför alltid kvitto och/eller försändelse-ID från aktuellt postombud så att varan kan spåras fram till vårt lager. OBS returrätt eller bytesrätt gäller ej på reavaror eller presentkort.
 

 
HUR GÖR JAG FÖR ATT RETURNERA EN VARA?
För att göra en retur, maila oss på info@babybaseclothing.com med ordernummer och namn på den/de varor du vill returnera. Därefter mailar vi dig en returfraktsedel samt vidare instruktioner för hur och var du ska skicka ditt paket. Spara ditt inlämningskvitto efter du lämnat in paketet hos aktuellt postombud. Vi kan tyvärr inte ta emot varor som skickas tillbaka till oss utan att först ha genomgått returprocessen.
 

 
HUR GÖR JAG FÖR ATT BYTA EN VARA?
För att byta en vara, gör en retur av varan som du vill byta genom att följa instruktionerna för retur ovan. Lägg därefter en ny order med den produkt du vill byta till.
 
 

HUR FUNGERAR ÅTERBETALNINGEN FÖR MIN RETUR?
När vi har mottagit och godkänt din retur får du ett bekräftelsemail från oss och vi kan hantera din återbetalning. Vid godkänd retur tillämpas full återbetalning exklusive kostnad för returfrakt som dras från återbetalningsbeloppet. Återbetalningen skickas till den ursprungliga betalningsmetoden. Från det att vi har mottagit, godkänt och hanterat din retur kan det ta ca 14 dagar innan återbetalningen finns på ditt konto.
 


VAD KOSTAR RETURFRAKTEN?
Fraktkostnaden för returen uppgår till 69kr och dras från återbetalningsbeloppet vid godkänd retur.

 


VAD GÖR JAG OM DET ÄR NÅGOT FEL PÅ MIN VARA?
Vänligen maila oss på info@babybaseclothing.com med ordernummer, foto på varan och beskrivning av vad som är fel. Gör detta så snart som möjligt från att du upptäckt felet så hjälper vi dig. Vi strävar alltid efter att leverera en ny produkt till dig. Om produkten är slutsåld erhåller du full återbetalning.
 
 

VAD GÖR JAG OM MIN BESTÄLLNING SAKNAR EN VARA?
Maila oss på info@babybaseclothing.com så hjälper vi dig.